Företagsflytt Västerås

Fusion, expansion, nya spännande projekt… Oavsett skälet till flytten så ser vi till att den blir en positiv upplevelse för dig och ditt företag. Vår verksamhet är inriktad på företagsflyttningar inom Västerås. I enstaka fall åtar vi oss även flyttningar i andra städer och för privatpersoner.

En lyckad flytt kräver noggrann planering som självklart måste utgå från kundens behov. Vårt mål är att verksamheten ska löpa som vanligt i största möjliga mån. Därför genomförs oftast flytten på helgen eller nattetid. Du kan ditt företags rutiner utan och innan, vi kan flyttfrågor. Med många års erfarenhet vågar vi kalla oss experter. Tillsammans kan vi genomföra den perfekta flytten!

Kontorsflytt Västerås
Söker ert företag efter en lokal flyttfirma för kontorsflytt i Västerås? Nästintill samtliga företag som byter lokaler väljer att anlita professionella flyttfirmor för kontorsflytt i Västerås. Det är mycket viktigt att ni som företag hittar en flyttfirma som känns bra för då underlätta problematiken med att byta lokaler. En stor fördel att anlita en kompetent flyttfirma i Västerås är att de vet vad de sysslar med! De vet hur olika flyttgods ska hanteras, så som datorer, skrivare m.fl. Flyttfirmor som arbetar med kontorsflytt i Västerås minskar risken för att flyttgods skadas, jämfört med kontorsflyttar som görs av företag på egen hand. 

Kontoret har ofta många saker att flytta. Vårt flyttfirma Västerås genomför flytt från alla små och medelstora företag till statligt ägda företag som tillhör tusentals anställda. Många är inblandade, och du vill ha en bra organisation och att arbetet är gjort jämnt och professionellt. Det är också viktigt att kontoret hanteras snabbt och effektivt, eftersom det påverkar företagets dagliga verksamhet och minimerar så lite som möjligt. Vi har både mindre och större marknadsledare på vår kundlista. Lokaler är gjorda på dag, kväll och helger.

Din stressfria flytt startar här!

Att anlita rätt flyttfirma kan vara ett klokt beslut eftersom flytten sker mycket snabbare och effektivare, så att du kan komma igång med ditt nya liv så fort som möjligt!

Firmaflytt?

Alla små kontor till stora kontor, butiker och skolor.

Vår expertis gör flyttprocessen till en mindre jobb för dig. Bra planering är hälften av jobbet, så vi planerar hela jobbet noggrant. Detta kommer att säkerställa kvalitet.

När den flyttande dagen kommer, kommer vi att ordna en rullande process med avtalade besättningar, utrustning och bilar. Vår personal har arbetat nära med utmaningarna

att följa med och planera hur det här löses bäst.

När ändringen är klar lägger vi samman de föremål som har demonterats, demonterats om så önskas och gjort den nödvändiga uppföljningen, såsom att ta bort förpackningarna så att de kan “springa” så snart som möjligt och undvika onödigt stillestånd.

  • Vi systimatiserar hela flytten och när allt är markerat genom att markera med kontor, arkiv etc. På det sättet är det lättare att hitta till rätt kontor / rum när de flyttas.
  • Vi använder ett brett utbud av vagnar, kontakter, tankar, packningsutrustning för korrekt arbete kan utföras.
  • Prissättningen är skräddarsydd efter kundens önskemål och ordnas på ett lättförståeligt sätt.

Vi gör din förändring enklare! 

Beställ hjälp från Flyttfirma Västerås här

Vanliga frågor inför företagsflytten:

Hur gör ni med kopieringsmaskiner?

Viktigt info: Hur många kopieringsmaskiner som ska flyttas? Vilka modeller är det? Kopieringmaskiner är svåra att flytta. Ofta kräver en flytt av dem en nogrann planering. Observera: Kopieringsmaskiner är ofta leasade av företag. Företaget som hyr ut koperingsmaskinerna önskar ofta att flytta dessa själva. Kontrollera detta med uthyraren innan flytten.

Hur planerar och kordinerar vi flytten?

Vi har stort fokus på att flytta utan spilltid. Vi har flyttat hundratals av gånger. Vad det har lärt oss är att nyckeln till en effektiv flytt är planeringen. Därför är det viktigt att vi får se på lokalerna innan vi börjar planeringen. Vi uppskattar alltid om ni kunde skicka oss en ritning eller bild på planlösningen. Deta tillåter oss att planera ännu bättre.

Kommer ni på offert?

Ja, dessutom helt gratis och pliktfritt. För mindre kontor räcker det om ni tar bilder så kan vi estimera över telefon. Har ni stora lokaler? Då kommer vi gärna på besök och ger er råd och offert.

Hur betalar vi?

Företag betalar genom faktura.

Vad behöver demonteras?

Det mesta! Av de möbler man normalt sätt hittar på ett kontor så behöver nästan allt demonteras. Vi hjälper er med enkla demonteringar så som att montera ned ben på stolar och bord.

Vi har tunga föremål. (Arkivskåp, kassaskåp, koperingsmaskiner, piano osv) hur gör hanteras detta?

Föremål som väger över 90 KG behöver specialhantering. Av den anledningen är det viktigt att ni gör oss observanta på era tunga föremål innan vi har börjat med flytten.

Ring Nu

Begär snabboffert

50% RUT

Få offert

Tack, meddelandet blev skickat!

Vi återkopplar så snart vi kan!