Vanliga frågor inför företagsflytten:
Hur gör ni med kopieringsmaskiner?
Viktigt info: Hur många kopieringsmaskiner som ska flyttas? Vilka modeller är det? Kopieringmaskiner är svåra att flytta. Ofta kräver en flytt av dem en nogrann planering. Observera: Kopieringsmaskiner är ofta leasade av företag. Företaget som hyr ut koperingsmaskinerna önskar ofta att flytta dessa själva. Kontrollera detta med uthyraren innan flytten.
Hur planerar och kordinerar vi flytten?
Vi har stort fokus på att flytta utan spilltid. Vi har flyttat hundratals av gånger. Vad det har lärt oss är att nyckeln till en effektiv flytt är planeringen. Därför är det viktigt att vi får se på lokalerna innan vi börjar planeringen. Vi uppskattar alltid om ni kunde skicka oss en ritning eller bild på planlösningen. Deta tillåter oss att planera ännu bättre.
Kommer ni på offert?
Ja, dessutom helt gratis och pliktfritt. För mindre kontor räcker det om ni tar bilder så kan vi estimera över telefon. Har ni stora lokaler? Då kommer vi gärna på besök och ger er råd och offert.
Hur betalar vi?
Företag betalar genom faktura.
Vad behöver demonteras?
Det mesta! Av de möbler man normalt sätt hittar på ett kontor så behöver nästan allt demonteras. Vi hjälper er med enkla demonteringar så som att montera ned ben på stolar och bord.
Vi har tunga föremål. (Arkivskåp, kassaskåp, koperingsmaskiner, piano osv) hur gör hanteras detta?
Föremål som väger över 90 KG behöver specialhantering. Av den anledningen är det viktigt att ni gör oss observanta på era tunga föremål innan vi har börjat med flytten.