FAQ
Most frequent questions and answers
Ja, vi tar med allt som behövs.
Det spelar ingen roll. Det är alltid trevligt att ha dig på plats. Men vi är vana att utföra flyttuppdrag när du som uppdragsgivare är inte är närvarande. Vi ger er då ett “Märkningssystem”som ni kan förbereda innan vi börjar med flytten. Med hjälp av systemet så vet vi var vi ska placera alla möbler och flyttlådor i den nya fastigheten.
Här har vi flera alternativ.
- Kontantbetalning
- Kortbetalning
- Faktura (Vid val av fakturabetalning så kommer en standard kreditupplysning utföras innan uppdraget startas)
Enkelt, vi kör en vända till.. Det är ytterst sällan att vi avviker från våra estimat. Dvs om vi uppskattar att flytten kommer kräva 2 flyttlass så stämmer det 99.9% av gångerna.
Du kan avbeställa flytten kostnadsfritt. Notera att detta måste ske 7 arbetsdagar innan flytten ska utföras. Om flytten ställs in senare än arbetsdagar innan flytten så måste hela beloppet betalas. Ombeställningar kan ske 2 arbetsdagar innan flyttningen vid mån om plats.
Har du gröna fingrar? Imponerande! Vi tar hand om dina växter med kärlek och omsorg. Vi packar ner dina växter i stora, rymliga lådor. Om du har stora växter så kan man lasta in dem försiktigt i flyttbilen som dem är.
De flesta möbler är inte gjorda för att flyttas. Vi rekommenderar att de majoriteten av möblerna demonteras innan flytten. Säg till i förväg om ni behöver hjälp med demontering/montering. Då kan vi ta hänsyn till detta när vi ger er ett prisestimat
Ja det är det. Föremål som väger över 90 KG som exempelvis ett Piano, Kassaskåp, vapenskåp, stora akvarium osv kräver specialla redskap och extra jobb. Säg till om detta innan flytten så att vi är förberedda.
Yesbox! Ställ allt som ska flyttas synligt, ställ fram cyklar och redskap som annars står undangömt så att inget blir glömt. Allting som INTE ska flyttas borde inte stå framme så att vi inte råkar packa ner det.. Exempelvis: Väskor, Telefoner, nycklar, skor osv..
Vi värderar alla uppdrag till och ifrån hela Sverige. Primärt arbetar vi med flyttuppdrag inne i Västerås stad. Vanligt förekommande är även flyttar från/till Västerås till annan ort i Sverige.
Ju tidigare, ju bättre. Allt beror på hur stor pågång vi har vid tillfället du önskar din flytt. Om du vet att du ska flytta, så borde du ringa direkt och boka in din flytt. Annars finns risken att vi inte har tid. Särskilt om du ska flytta i slutet av en kalendermånad. Då är det vanligtvis extremt hög pågång.
Ju tidigare, ju bättre. Allt beror på hur stor pågång vi har vid tillfället du önskar din flytt. Om du vet att du ska flytta, så borde du ringa direkt och boka in din flytt. Annars finns risken att vi inte har tid. Särskilt om du ska flytta i slutet av en kalendermånad. Då är det vanligtvis extremt hög pågång.
Det kan vi hjälpa er med. Vi samarbetar med några av Västerås största återvinningscentraler. Farligt avfall behövs dock specialhantering och detta måste du säga till om innan. Om du behöver slänga en massa saker vid flytten så uppskattar vi om du nämner detta.